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Lost Villages: Kirk’s Ferry

Post-flood railroad construction

On January 1, 1926, 15-year-old Dorothy Reid, the only daughter of Charles Reid and Ada Almira Brown of Kirk’s Ferry, began recording in her diary the events that would soon dislocate her family and change her community forever. Dorothy wrote on April 1st that “the men have started to cut trees in front of the house.” Two weeks later, the land agent for the Gatineau Power Company offered $12,500 for the farm — “Such a miserable amount,” lamented Dorothy. Charles Reid eventually settled for $13,500; Dorothy’s reaction was, “Oh. How horrid to think the land we live on isn’t ours.”
 

Villages Perdus : Kirk’s Ferry

Construction de chemin de fer après l’inondation

Ce fut le 1er janvier 1926 que Dorothy Reid, âgée alors de 15 ans, la fille unique de Charles Reid et Ada Almira Brown de Kirk’s Ferry, commençait à dresser un dossier dans un agenda ces événements qui servirait à disloquer sa famille et changer sa communauté pour toujours. Dorothy inscrivait le 1er avril que « des hommes se mettent à abattre les arbres devant la maison ». Deux semaines plus tard, l’agent des terres de la Gatineau Power Company entamait une offre de 12 500$ pour la ferme. « Quel montant minable », de se lamenter Dorothy. Charles Reid acceptait finalement un montant de 13 500$. Dorothy s’exclama alors que dorénavant qu’il lui semblait impensable que « les terres sur lesquelles nous habitions depuis toujours ne nous appartenaient plus ».
 



GVHS 01520-004